Zuzana Kolečková se věnuje fyzioterapii již dlouhou řadu let. V našem rozhovoru se podělila o zkušenosti z provozu vlastní praxe, od skromných začátků až po zavedení moderních nástrojů, které jí pomáhají lépe zvládat administrativu a finanční stránku podnikání.
Dobrý den, paní Kolečková. Mohla byste se nám představit? Říci něco o své praxi?
Začali jsme pracovat v roce 1991 v bytě. Pak jsme se přestěhovali do hotelového areálu, tam nám prostředí nevyhovovalo, prostory nebyly uzpůsobeny pro vozíčkáře, proto jsme nakonec zakotvili na naší adrese v Ostravě Zábřehu. Začínali jsme jako rodinná fyzioterapie a postupně se k nám přidali další spolupracovníci. Aktuálně máme 6 úvazků, nasmlouváno máme 8 úvazků, jenom nemůžeme sehnat nové kolegy.
Na jaké metody se nejčastěji nebo nejraději zaměřujete?
Určitě je to metoda ACT, na tu nedám dopustit. Zaměřuje se na aktivaci hlubokého stabilizačního systému, což je klíčové pro správnou funkci pohybového aparátu. Další mou oblíbenou technikou je Feldenkraisova metoda, která pracuje s vědomým pohybem a vnímáním vlastního těla. Tu nejen ráda používám při práci s pacienty, ale také sama jako kompenzaci při náročné práci fyzioterapeuta.
Jaká je skladba vašich pacientů? Může k vám přijít kdokoliv?
Za tu dobu, co fungujeme, jsme si vybudovali dlouhodobou klientelu. Máme spoustu pacientů, kteří k nám chodí pravidelně už roky, a ti k nám často přivádějí i své děti a další rodinné příslušníky. Nové pacienty bereme také, pokud máme volné místo, stačí se k nám objednat.
V době, kdy jste s fyzioterapií začínala, byly jiné podmínky pro úhradu vykázané péče. Bylo vám od vašeho začátku vše srozumitelné a zvládali jste sledovat změny v legislativě až k aktuální úhradové vyhlášce?
Jediné, co jsme hlídali, byl KORKO koeficient (pozn. koeficient určený jako podíl času za uznané výkony a součinu přepočteného času nositele výkonu, počtu dní, 10 (hodin / den); nyní se nepoužívá), jinak jsme pracovali bez jakéhokoliv hlídání vykázaných výkonů. Vše se řídilo tím, co vydala VZP, měli jsme jakýsi ceník. Žili jsme v tom, že je vše dané a my to neovlivníme. V legislativě jsem se začala orientovat až díky Info pro lékaře, konečně vím, za jakou cenu pracuji a jaký bude hospodářský výsledek na konci roku, což je doslova osvobozující.
Jaký byl váš první kontakt s Info pro lékaře?
Úplně první impuls byl, když mi někdo od Vás volal, zda nechceme naši fyzioterapii prodat. Zajímala mne hlavně hodnota naší praxe, tak jsem si domluvila schůzku s panem inženýrem Pechánkem. Prodej jsem si rozmyslela, ale představil mi aplikaci PURObot. Na místě jsem se rozhodla, že ho pořídím, nechtěla jsem ani zkušební verzi. Jsem velmi impulsivní člověk, občas jednám dříve než přemýšlím, ale tohoto rozhodnutí jsem nikdy nelitovala.
Co vás na PURObotu zaujalo, že jste se rozhodla rovnou pro placenou verzi?
Potřebovala jsem vědět, za kolik děláme, a nechtěla jsem již odvádět práci, kterou nedostanu zaplacenou. Stále jsme překračovali maximální úhradu a následně jsem vracela hodně peněz pojišťovnám. Nejsem vystudovaný ekonom a o tom, jak pracovat, abychom MAXÚ nepřekročili hned ze začátku roku, jsem neměla ani ponětí.
Vyznala jste se v ročním vyúčtování pojišťoven před navázáním spolupráce s Info pro lékaře? A jak se po zavedení PURObota změnil váš přístup k ročnímu vyúčtování?
Vůbec nevyznala a nyní vidím v PURObotu už během roku, jestli nebudu muset vracet peníze a nemusím trnout a čekat, co mi roční vyúčtování přinese.
Jak PURObot pomáhá s předvídáním finančních výsledků a plánováním na základě dat o vyúčtování?
Nyní už vím, kolik mohu vykázat na jednoho pojištěnce, abych se nedostala nad MAXÚ, kdy je potřeba ředění péče, začala jsem se v tom orientovat. Dále si hlídáme barevné diagnózy, mimořádně nákladné pojištěnce a komunikujeme s lékaři ohledně FT poukazů. Než jsem začala PURObota používat, pojišťovny mi pravidelně vypočítaly vratku, poslední rok bez PURObota to bylo 300 tisíc u naší největší pojišťovny. Po zavedení práce s PURObotem jsme u naší největší pojišťovny dosáhli výsledku doplatek 500 tisíc, v podstatě za stejnou práci.
Jaké jsou hlavní funkce, které využíváte v PURObotu? A jaká je časová náročnost?
Nejdůležitější pro mne je, že znám předběžně výsledek ročního vyúčtování, a že již znám ty nástroje, jak dostat zaplaceno co nejvíce peněz za svou práci.
Denní statistiky si hlídám v ordinačním softwaru, PURObota používám na měsíční zúčtování. Vím, co mám dělat další měsíc, kde ubrat, kde přidat, co dalšího ohlídat tak, aby byla moje práce efektivní. Když zpracuji K-dávky, nahraji do PURObota, podívám se do analytického přehledu, protože pro mě je přehlednější než manažerský, a zjišťuji, co mám dělat. U jedné pojišťovny vidím už nyní neuhrazenou péči, nepanikařím, podívám se do rad, mrknu na mimořádně nákladné pojištěnce, zkontroluji vykázanou péči za červené pojištěnce. Když si nejsem úplně jistá, zvednu telefon a domluvím se s Martinou Říhovou na konzultaci (pozn. přidělený account manager paní Kolečkové). Časem člověk získá určitou rutinu, takže časová náročnost je minimální.Využíváte pravidelně kontakt s vaším account manažerem? Jaké téma nebo okruh vám pomohl lépe pochopit nebo rozkrýt?
Jsme v kontaktu. Naposledy mi pomohla pochopit vykazování signálních výkonů, které jsou od tohoto roku pro fyzioterapeuty nové. Jinak častější kontakt je vždy ke konci roku.
Někteří z našich potenciálních klientů mají obavy, že když začnou používat PURObota, pojišťovna zaznamená změnu v jejich vykazování a to by mohlo ovlivnit jejich smlouvy. Jaká je vaše zkušenost v této oblasti?
Vnímala jsem to stejně, zpočátku jsem se obávala. Ale už se nebojím. Pojišťovna zatím nijak nezareagovala na velmi rozdílný výsledek ve vyúčtování za další rok, kdy jsem PURObota začala používat. Paní referentka se spíše podivovala, že se proti tak nepříznivému vyúčtování neodvolám. Když jsem se odvolala, stejně mi ZP odvolání zamítla. Takže jdu nyní cestou předcházení a hlídání, aby byl výsledek pozitivní. A to samé doporučuji kolegům fyzioterapeutům.
Zatím to vypadá, že má PURObot samá pozitiva. Co jste na něm našla negativního?
Je to uživatelsky příjemná aplikace, líbí se mi i grafické ztvárnění a používám ho opravdu ráda. Jediné negativum je, že jsem ho neobjevila dřív.
Děkuji za váš čas a rozhovor a přeji vám, ať se vám i nadále daří.
253 253 900
253 253 707
253 253 901
253 253 900
(po-pá 9 až 16h)
Víme, jak vám ušetřit čas a peníze