Close

Vypočítáme kolik z Vámi vykázané péče VZP za rok 2024 neuhradila. Analýza vyúčtování

Víme, jak vám ušetřit čas a peníze
Close

Vypočítáme kolik z Vámi vykázané péče VZP za rok 2024 neuhradila. Analýza vyúčtování

Příběh fyzioterapie ZŠ Svítání: Bez PURObota to nejde

  • Příběh ZŠ Svítání – fyzioterapie a ergoterapie.

    Je Vaše zařízení v něčem zvláštní?

    Ve škole funguje naše zdravotnické zařízení od roku 1993. Služby fyzioterapie a ergoterapie poskytujeme převážně pro žáky školy na budovách v Pardubicích a ve Vysokém Mýtě pouze fyzioterapii pro žáky i ambulantní klientelu.

    Na jaké pacienty a metody se ve fyzioterapii zaměřujete?    

    Naši klienti jsou především žáci školy, kteří mají kombinované postižení (fyzické a mentální). Nejčastější diagnózy jsou DMO a ortopedické vady, v kombinaci s poruchami autistického spektra, logopedickými vadami a smyslovými vadami.

    U těžších diagnóz preferujeme terapeutický koncept Bazální programy a podprogramy a u mobilních klientů vycházíme z metodiky ACT, popř. vzpěrných cviků dle Roswithy Brunkow. Ve Vysokém Mýtě pracuje kolegyně s Vojtovou metodou.

    Je náročné skloubit péči o pacienty a zároveň si hlídat ekonomiku?

    Pro mne časově určitě. A navíc neumím výpočty hodnot, takže bez PURObota to nejde. I proto došlo k tomu, že hlídání ekonomiky přešlo na ekonomický úsek. Ten se nejprve snažil proniknout do tajů úhradových vyhlášek a vyúčtování od pojišťoven. Vzhledem k frekvenci změn v úhradových vyhláškách jsme však dospěli k tomu, že bude efektivnější Purobot, než se každoročně trápit a snažit se nové vyhlášky pochopit a propočítat.

    Podmínky pro úhradu vykázané péče se neustále mění. Bylo vám od vašeho začátku vše srozumitelné a zvládali jste sledovat změny v legislativě až k aktuální úhradové vyhlášce?

    Změny sledujeme, ale není v našich silách propočítat si např. to, jak nás nová úhradová vyhláška ovlivní oproti předcházejícímu roku, pokud jsou změny ve vyhlášce výraznější.

    Co Vás na PURObotu zaujalo a rozhodlo pořídit si tuto službu?

    Kromě toho, že jsme schopni v průběhu roku sledovat, jak si stojíme, tak jsou pro nás užitečné i rady, které PURObot nabízí vč. soupisu rodných čísel, na které je málo vykazováno.

    Jak dobře jste se orientovali v ročním vyúčtování od pojišťoven před navázáním spolupráce s Info pro lékaře? Pomohla Vám spolupráce s Info pro lékaře i v této oblasti?

    Základní principy a orientaci jsme měli. Nicméně nyní máme partnera, se kterým můžeme vše konzultovat, což je velký benefit.

    Vyznala jste se v ročním vyúčtování pojišťoven před navázáním spolupráce s Info pro lékaře? A jak se po zavedení PURObota změnil váš přístup k ročnímu vyúčtování?    

    Víceméně ano, ale z počátku to zabralo dost času a úsilí vzhledem k tomu, že každá pojišťovna má vyúčtování úplně jiné. Po zavedení PURObota už jen řešíme, jak moc se vyúčtování liší oproti propočtům PURObota. Tím, že vyúčtování chodí až třeba v květnu nebo červnu a do té doby nemůžeme účetně uzavřít předcházející rok, je pro nás zásadní, že dost přesný odhad výnosů z fyzio a ergoterapie víme již v lednu poté, co nahrajeme dávky za prosinec.

    Jak PURObot pomáhá s předvídáním finančních výsledků a plánováním na základě dat o vyúčtování? Pomohl Vám pohlídat si proplacenou práci od pojišťoven?    

    Předpovídání finančních výsledků je pro nás zcela zásadní. Víme, jak v průběhu roku zapracovat na tom, abychom maximalizovali úhrady od pojišťoven. Také je pro nás důležité vědět celkové úhrady za rok dříve, než je pojišťovny pošlou na jaře následujícího roku.

    Jaké jsou hlavní funkce, které využíváte v PURObotu? 

    Využíváme zejména odhad úhrad, vývoj PURO a tipy a rady pro dosažení maximální možné úhrady.

    Využíváte pravidelně kontakt s vaším account manažerem? Jaké téma nebo okruh vám pomohl lépe pochopit nebo rozkrýt?

    Kontakt využíváme minimálně, neboť je pro nás PURObot dobře srozumitelný. Komunikovali jsme primárně při zavádění systému a následně při nahrávání vyúčtování a dokumentační souborů a nesrovnalostí z toho vyplývajících.

    Někteří z našich potenciálních klientů mají obavy, že když začnou používat PURObota, pojišťovna zaznamená změnu v jejich vykazování, a to by mohlo ovlivnit jejich smlouvy. Jaká je vaše zkušenost v této oblasti?

    Takové pocity po prvním roce používání PURObota nemáme. Od pojišťoven jsme si k závěrečnému vyúčtování nechali poslat i dokumentační soubory, ty jsme nahráli do PURObota a porovnali jsme výsledky. Drobné nesrovnalosti jsme našli a vyřešili a ze strany pojišťoven žádná negativní reakce na naše dotazy nepřišla.

    Máte nějaké návrhy na zlepšení nebo funkce, které byste v PURObotu uvítala?

    Takto jsme s PURObotem plně spokojeni 😊

    Doporučila byste PURObot i dalším lékařům? Pokud ano, proč?

    Byť jsme velmi specifickým případem zdravotnického zařízení, tak bychom PURObota lékařům určitě doporučili. Mít přehled o financích, které můžete od pojišťoven očekávat, ale i možnosti zvýšení úhrad pomocí jednoduchých kroků, je k nezaplacení.

    Děkuji za váš čas a rozhovor a přeji vám, ať se vám i nadále daří. 

Zní tento příběh, jako by mohl být Váš?

Objednejte si službu PURObot na zkoušku a my Vám se vším pomůžeme

Další příběhy našich zákazníků