V tomto stručném průvodci pro vedení ambulantních praxí a podporu lékařských talentů se podíváme na základní povinnosti školitele po úspěšném získání dotace na Rezidenční místa pro ambulantní praxe. Prozkoumáme vyhlášení výběrového řízení, klíčové termíny pro přihlášky a důležitost akreditovaného školitele. Objasníme nutnost ohlašování změn ministerstvu a význam finanční podpory pro kvalitní vzdělávání rezidentů.
Musíme se pochválit – v letošním roce všichni naši žadatelé o dotaci byli úspěšní a někteří se umístili na prvních příčkách co se týče počtu bodů při hodnocení žádostí. Je to skvělá zpráva, ale jen půlka cesty, co se týče celého řízení, je za námi.
Co následuje pro zveřejnění seznamu úspěšných žadatelů?
Jako první věc do 14 dnů ode dne zveřejnění seznamu úspěšných žadatelů je třeba vyhlásit výběrové řízení. Do 3 dnů od vyhlášení se odesílá na předepsaném formuláři “Vyhlášení výběrového řízení“ oznámení o vyhlášení výběrového řízení na Ministerstvo zdravotnictví, posíláme ho na email [email protected]. Pokud zdravotnické zařízení nedisponuje vlastními webovými stránkami, je možné se obrátit ohledně zveřejnění vyhlášení Výběrového řízení na RM například na web svl.cz u praktických lékařů a na detskylekar.cz u pediatrů.
Ve vyhlášeném VŘ nesmí chybět údaje Vašeho zdravotnického zařízení, adresy a kontaktů a lhůty pro podání přihlášek – nesmí být kratší než 15 pracovních dnů ode dne vyhlášení.Seznam dokladů
Seznam dokladů, které uchazeč o rezidenční místo doloží:
- přihláška do výběrového řízení (viz www.mzcr.cz, Vyhláška č. 186/2009 Sb. Příloha 1 - Přihláška.xls),
- osobní dotazník (viz www.mzcr.cz, Vyhláška č. 186/2009 Sb., Příloha 2 – Osobní dotazník.xls) a 1 fotografie pasového formátu,
- lékařský posudek o zdravotní způsobilosti k výkonu povolání ne starší 3 měsíců,
- výpis z Rejstříku trestů nebo výpis z obdobného rejstříku ne starší 3 měsíců,
- neověřená kopie dokladu potvrzujícího získání odborné způsobilosti,
- neověřená kopie dokladu o získání specializované způsobilosti nebo zvláštní odborné způsobilosti, pokud ji uchazeč získal
- potvrzení o zařazení do oboru Pediatrie (nebo doklad o zaslání žádosti na MZ ČR)
- přehled odborné praxe
Výběrové řízení
První kolo výběrového řízení je nutné ukončit do 15.9.2023. Pokud se vám v prvním kole nepřihlásí žádný uchazeč, můžete vypsat stejným způsobem kolo II. Opět je však nutné stejně jako v prvním kole informovat MZ ČR. Druhé kolo je třeba ukončit do 31.10.2023.
Přihlášky všech rezidentů, osobní dotazníky přihlášených a zápis z výběrového řízení si uschovejte ve vlastním archivu. Na MZ po výběru rezidenta odešlete pouze informaci o vybraném rezidentovi.
Je třeba si pamatovat u oboru Všeobecné praktické lékařství, že rezident může zvolit podle svého uvážení základní kmen vnitřní lékařství nebo VPL. Vzdělávací program se základním kmenem vnitřní lékařství je o 6 měsíců delší, trvá tedy 42 měsíců. Celková výše dotace je pro oba základní kmeny stejná.
Co dál?
Po výběru rezidenta zpracujte vzdělávací plán a finanční plány a podepsané Vámi i Vaším rezidentem (rezidentkou) je zašlete na adresu IPVZ. Bez těchto plánů nelze zahájit specializační vzdělávání. Vzdělávání je možné zahájit nejdříve od 1.8.2023, nejpozději by pak rezident měl nastoupit v posledním měsíci roku. Všechny plány je nutné zpracovat a zaslat do 1 měsíce od výběru rezidenta.
Po vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace v prvním roce 2023 bude částka poskytnuta jednorázově, následně finanční prostředky budou MZ uvolňovány minimálně 2x ročně pro daný kalendářní rok.
Změny po vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace
Příjemce dotace je povinen hlásit Ministerstvu změny údajů uvedených v žádosti o dotaci na rezidenční místo ovlivňující čerpání dotace, jako jsou:
- změna vzdělávacího a finančního plánu,
- skončení pracovního poměru rezidenta,
- ukončení specializačního vzdělávání rezidenta,
- změna jména nebo adresy rezidenta,
- změna čísla bankovního spojení,
- změna člena statutárního orgánu,
- a další změny,
a to do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy uvedené skutečnosti nastaly.
Při změně školitele si dávejte pozor, zda je uvedený v akreditaci.
Žádosti o změnu se podávají datovou schránkou nebo v listinné podobě na adresu administrátora dotačního programu:
Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví
Ruská 85
100 02 Praha 10
ID datové schránky: cf2uiwgFinanční vypořádání dotace
Za každý rok od zahájení realizace zašle příjemce dotace Průběžnou zprávu zahrnující přehled absolvovaných částí v daném roce, přehled zbývajících částí a finanční vyúčtování.
Za každý rok, kdy byly čerpány finanční prostředky, musí příjemce dotace udělat finanční vypořádání neinvestičních dotací ze státního rozpočtu.
Každoroční finanční vypořádání dotace musí být provedeno do 15. února následujícího kalendářního roku, včetně finančního vypořádání, tj. poukázání nespotřebované částky dotace na účet cizích prostředků Ministerstva zdravotnictví ČR č. 6015-2528001/0710 u České národní banky. Příjemce dotace je povinen předložit finanční vypořádání dotace na formuláři „Finanční vypořádání dotace ze státního rozpočtu“, a současně zaslat avízo odboru vědy a lékařských povolání Ministerstva zdravotnictví.
Po ukončení celého dotačního programu předkládá příjemce dotace Závěrečnou zprávu o plnění programu zahrnující popis a zhodnocení realizace odborné části projektu a finanční vyúčtování. V případě více rezidentů se závěrečná zpráva zpracovává až při ukončení posledního rezidenta. Zároveň na konci projektu/dotačního programu provede nezávislý kontrolní orgán kontrolu a příjemce dotace zašle Kontrolní zprávu.
Naše práce
Potřebujete poradit či pomoct s získáním dotaci na rezidenční místo? Rádi Vám pomůžeme.
- zpracujeme kompletní žádosti o rezidenční místa,
- podáme žádosti na MZ,
- zpracujeme veškeré následné agendy, včetně každoročního vyúčtování dotace na MZ.
Zavolejte +420 253 253 901 nebo napište [email protected].
Webinář na téma Rezidenční místa 2023 a co všechno za tím stojí můžete zdarma shlédnout na našem Youtube kanálu.